ONZE VISIE

Xplorers zijn zorgzaam voor mens en planeet

Respectvol gedrag staat centraal bij Xplore. De extra aandacht die wij besteden aan normen en waarden leert Xplorers op een verrijkende en waardevolle manier bij te dragen tot de samenleving. Bovendien zorgt het open karakter van de campus ervoor dat leerlingen, de buurt en de natuur dichter bij elkaar staan.

respectvol

betrokken

duurzaam

Xplorers groeien samen en verleggen grenzen

Door de kleinschaligheid van Xplore biedt het team maximale coaching om elke jongere tot volle ontplooiing te laten komen binnen het kader van de leerplannen. Het enthousiast, flexibel en gedreven team geeft leerlingen door middel van feedback, feedup en feedforward een extra duwtje. We leggen de lat hoog en dagen je uit je grenzen te verleggen.

CREATIEF

leergierig

uitdagend

Xplorers hebben goesting in leren

Ons onderwijs wijkt af van het traditioneel lessenrooster. We slopen deels de muren tussen de verschillende ‘vakken’ en benadrukken de samenhang tussen de vakgebieden. Xplorers worden gestimuleerd tot levenslang leren door inspraak te krijgen in hun eigen leertraject en aan vakoverschrijdende projecten te werken.

ENTHOUSIAST

GEËNGAGEERD